Koppány-Völgye Tanuszoda

headerphoto
A Koppány-völgye Tanuszoda Üzemeltető Kft szabályzata az adatkezelésekről, adatbiztonságról, valamint az adatvédelmi
incidensek kezeléséről
 
 Hatályos: 2018. május 25. napjától
 
I. A szabályzat célja és hatálya
 
 
I.1.  A  jelen  szabályzat  célja,  hogy  a  Koppány-völgye Tanuszoda Üzemeltető Kft  (a  továbbiakban:
Adatkezelő”) által személyes adatokon végzett adatkezelés során a) a jogszerű adatkezeléshez szükséges feltételeket megteremtse
b) a személyes adatok jogosulatlan felhasználásának megakadályozása érdekében adatvédelmi és adatbiztonsági előírásokat határozzon meg;
c)  adatvédelmi  incidens  esetén  az  Adatkezelő  megfelelő  és  hatékony  intézkedéseket  hozzon  az
adatkezelés  biztonságának  további  sérülése  ellen,  valamint  megfelelően  minimalizálja  a bekövetkezett károkat, és az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április
27.) a termsézetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: „GDPR”) előírásainak megfelelően tájékoztassa az incidensről a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot és az érintetteket.
 
I.2. A Jelen szabályzat tárgyi hatálya kiterjed az Adatkezelő által végzett valamennyi olyan adatkezelésre, amelynek során személyes adatok kezelése történik, függetlenül a személyes adatok jellegétől vagy az érintettek körétől.
 
I.3. A jelen szabályzat személyi hatálya kiterjed az Adatkezelő valamennyi munkavállalójára, továbbá - az adatfeldolgozói szerződések ilyen rendelkezése esetén – az Adatkezelővel szerződéses viszonyban álló adatfeldolgozókra.
 
 
II. Értelmező rendelkezések
 
 
A jelen szabályzat alkalmazásában:
 
1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
 
2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
 
3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
 
4.  „profilalkotás”:  személyes  adatok  automatizált  kezelésének  bármely  olyan  formája,  amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellem-zők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előre jelzésére használják;
 
5. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történő kezelése, amelynek következtében további információk  felhasználása  nélkül  többé  már  nem  állapítható  meg,  hogy  a  személyes  adat  mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni;
 
6. „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon – centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint – tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhető;
 
7. „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt  vagy  az  adatkezelő  kijelölésére  vonatkozó  különös  szempontokat  az  uniós  vagy  a tagállami jog is meghatározhatja;
 
8. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az Adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
 
9. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami jog-gal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak meg-felelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
 
10. „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
 
11. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félre- érthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
 
12. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
 
13.  „egészségügyi  adat”:  egy  természetes  személy  testi  vagy  pszichikai  egészségi  állapotára vonatkozó személyes adat, ideértve a természetes személy számára nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra  vonatkozó  olyan  adatot  is,  amely  információt  hordoz  a  természetes  személy egészségi állapotáról;
 
14. „adatvédelmi tisztviselő”: az Adatkezelő által a jelen szabályzat melléklete szerint kinevezett, a szükséges adatvédelmi jártassággal és ismeretekkel rendelkező személy.
 
15. „érintett”: az a természetes személy, akinek a személyes adatait az Adatkezelő vagy az adatfeldolgozó kezeli.
 
III. Az adatkezelés alapelvei, jogalapja
 
 
III.1 A személyes adatok védelméhez való jog a természetes személyek Alaptörvényben biztosított alapjoga, amely garantálja az adatalanyok információs önrendelkezési jogát. Az információs önrendelkezési jog az érintettek beleegyezésének hiányában kizárólag törvényi felhatalmazás alapján korlátozható. Az információs önrendelkezési jog tiszteletben tartása érdekében személyes adatot kezelni csak a GDPR 6. cikkének (1) bekezdésében meghatározott következő esetekben lehet:
 
a)  az  érintett  hozzájárulását  adta  személyes  adatainak  egy  vagy  több  konkrét  célból  történő
kezeléséhez;
b) az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges;
c) az adatkezelés az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges;
d) az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme
miatt szükséges;
e) az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges;
f) az adatkezelés az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai  és  szabadságai,  amelyek  személyes  adatok  védelmét  teszik  szükségessé,  különösen,  ha  az érintett gyermek.
III.2. Az adatkezelés jogalapját az alábbi esetkörök képezhetik: III.2.a. Az érintett hozzájárulása
 
(1) A személyes adatok kezelése jogszerűségének az érintett hozzájárulásán kell alapulnia, vagy valamely egyéb jogszerű, jogszabály által megállapított alappal kell rendelkeznie.
(2) Az érintett hozzájárulása alapján történő adatkezelés esetén az érintett a személyes adatainak kezeléséhez való hozzájárulását a következő formában adhatja meg:
a) írásban, személyes adatkezeléshez hozzájárulást adó nyilatkozati formában,
b) elektronikus úton, a Vállalkozás internetes weboldalán megvalósított kifejezett magatartásával, jelölőnégyzet kipipálásával, vagy ha az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevétele során erre vonatkozó technikai beállításokat hajt végre, valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez egyértelműen jelzi.
(3) A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés ezért nem minősül hozzájárulásnak. (4) A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési tevékenységre kiterjed.
(5) Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást az összes adatkezelési célra vonatkozóan meg kell adni. Ha az érintett hozzájárulását elektronikus felkérést követően adja meg, a felkérésnek egyértelműnek és tömörnek kell lennie, és az nem gátolhatja szükségtelenül azon szolgáltatás igénybevételét, amely vonatkozásában a hozzájárulást kérik.
(6) Az érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. A hozzá-járulás megadása  előtt  az  érintettet  erről  tájékoztatni  kell.  A  hozzájárulás  visszavonását  ugyan-olyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak megadását.
 
A  gyermekek  személyes  adatai  különleges  védelmet  érdemelnek,  mivel  ők  kevésbé  lehetnek tisztában a személyes adatokkezelésével összefüggő kockázatokkal, következményeivel és az ahhoz kapcsolódó  garanciákkal  és  jogosultságokkal.  A  16.  életévét  be  nem  töltött  gyermek  esetén,  a
 
gyermekek személyes adatainak kezelése csak akkor és olyan mértékben jogszerű, ha a hozzájárulást a gyermek szülői felügyeletet gyakorló adta meg, illetve engedélyezte. Adatkezelő -figyelembe véve az elérhető technológiát – észszerű erőfeszítéseket tesz, hogy ilyen esetekben ellenőrizze, hogy a hozzájárulást a gyermek feletti szülői felügyeleti jog gyakorlója adta meg, illetve engedélyezte.
 
 
 
III.2.b. Szerződés teljesítése
 
 
 
(1)         Az  adatkezelés  jogszerűnek  minősül,  ha  az  olyan  szerződés  teljesítéséhez  szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
(2)       A szerződés teljesítéséhez nem szükséges személyes adatok kezeléséhez való érintetti hozzájárulás nem lehet feltétele a szerződéskötésnek.
 
III.2.c. Jogos érdek
 
(1)         Az adatkezelés jogalapját jogi kötelezettség teljesítése esetén törvény határozza meg, így az érintett hozzájárulása a személyes adatainak kezeléséhez nem szükséges.
(2)         Az   adatkezelő   köteles  tájékoztatni   az  érintettet  az   adatkezelés  céljáról,  jogalapjáról,
időtartamáról az adatkezelő személyéről, továbbá a jogairól, a jogorvoslati lehetőségekről.
(3)         Az adatkezelő jogi kötelezettség teljesítése címén az érintett hozzájárulásának visszavonását követően jogosult kezelni azon adatkört, amely valamely rá vonatkozó jogi kötelezettég teljesítése végett szükséges.
 
III.2. A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek:
a)  személyes adatokat jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell kezelni.
b)   A személyes adatok gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból, tehát célhoz kötötten történhet.
c)   az     adatkezelésnek    minden     esetben     a      szükséges     mértékre     kell      korlátozódnia
(„adattakarékosság”);
d)   a kezelt adatoknak pontosnak, és szükség esetén naprakésznek kell lenniük: minden ésszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatok törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek („pontosság”);
e)   a   személyes   adatok  tárolásának  olyan   formában   kell  történnie,  amely  az  érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé („korlátozott tárolhatóság”);
f)    a személyes adatok kezelését oly módon kell végezni, hogy biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
 
 
 
IV. Adatbiztonság
 
 
IV.1. Az Adatkezelő, illetve tevékenységi körében az adatfeldolgozó köteles gondoskodni az adatok biztonságáról,  köteles  továbbá  megtenni  azokat  a  technikai  és  szervezési  intézkedéseket  és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR szerinti garanciák érvényre juttatásához szükségesek.
 
IV.2.   Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védeni kell különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
 
 
IV.3. Az Adatkezelő és az adatfeldolgozó által kezelt nyilvántartásokban, az elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében megfelelő technikai megoldással biztosítani kell, hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok - kivéve, ha ehhez az érintett előzetesen hozzájárult - közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.
 
IV.4. A személyes adatok kezelése során biztosítani szükséges:
a) a jogosulatlan adatbevitel megakadályozását;
b) az automatikus adatfeldolgozó rendszerek jogosulatlan személyek általi, adatátviteli berendezés segítségével történő használatának megakadályozását;
c)   annak   ellenőrizhetőségét   és  megállapíthatóságát,   hogy   a   személyes   adatokat   adatátviteli
berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy továbbíthatják;
d) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy mely személyes adatokat, mikor és ki vitte be az automatikus adatfeldolgozó rendszerekbe;
e)  a  személyes  adatok  kezelésére  használt  rendszerek  és  szolgáltatások  folyamatos  bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét;
c) fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes adatokhoz való
hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet állítani.
 
IV.5. A személyes adatok biztonságos kezelése és őrzése érdekében a munkavállalók a munkaidő végén – vagy amennyiben elhagyják munkaállomásukat a munkaidő alatt - kötelesek gondoskodni arról, hogy személyes adatot tartalmazó okirat, egyéb dokumentum, adathordozó az asztalukon vagy egyébként a munkaállomásukon őrizet nélkül ne maradjon. A személyes adatokat tartalmazó adathordozókat – a jelen szabályzat eltérő rendelkezése hiányában - a munkaállomásokon, elzárt helyen szükséges őrizni.
 
IV.6. A munkaszerződéseket és a munkavállalók személyi anyagát tartalmazó adathordozókat, dokumentumokat az irodavezető irodájában, zárt szekrényben szükséges tárolni. A jelen szabályzat 2. melléklete tartalmazza az egyes helyiségekhez kulccsal rendelkező munkavállalók nyilvántartását.
 
IV.7. Az Adatkezelő székhelyét a munkaidő végén utoljára elhagyó munkatárs köteles az ajtókat bezárni és a riasztót élesíteni.
 
IV.8.  A  Szervezet  munkatársai  felelősek  a  rendelkezésükre  bocsátott  információkért, információkezelő  és  védelmi  rendszerek  és  infokommunikációs  eszközök  rendeltetésszerű kezeléséért, használatáért. Felelősségre vonhatóak az információ biztonságot sértő cselekedeteikért és anyagi javak (Informatikai eszközök, perifériák) nem rendeltetésszerű használatából eredő meghibásodásaikért.
 
IV.9. Minden rendellenességet (üzemképtelenség, megváltozott Informatikai állapot haladéktalanul jelenteni kell a rendszergazdának, amennyiben adatvédelmi incidens bekövetkezése valószínűsíthető, az adatvédelmi tisztviselőnek is.
 
IV.10. Infokommunikációs eszköz (hardver, szoftver) módosítása kizárólag az elnök engedélyével lehetséges.
 
IV.11. Az Adatkezelő valamennyi munkavállalója köteles bizalmasan és biztonságosan kezelni minden, az  Adatkezelő  szervezetében,  infokommunikációs  rendszerében  felhasznált  adatot,  illetve amelyekhez a munkája során a partnerek adataiból hozzáfér, függetlenül attól, hogy azok elektronikusan vagy papíron találhatóak.
 
IV.12. A munkavállaló a munkaviszonya megszűnésekor köteles visszaszolgáltatni minden nála lévő, az Adatkezelő tulajdonát képező iratot adathordozót és eszközt.
 
 
 
V. Számítógépek és hálózatok használata
 
V.1. Az Adatkezelő tulajdonában álló számítógépeket csak az arra felhatalmazott alkalmazottak használhatják, akik egyben felelősek azok rendeltetésszerű használatért. Az Adatkezelő információihoz, infokommunikációs rendszeréhez hozzáférni csak hozzáférési jogosultsággal lehet. A hozzáférési  jogosultságok  engedélyezéséről,  beállításáról,  visszavonásáról,  törléséről  és ellenőrzéséről az elnök dönt.
 
V.2. A berendezések hibátlan és üzemszerű működésének biztosítása érdekében a számítógépek karbantartását rendszeresen el kell végezni. A gépek karbantartását – a garanciális eszközök kivételével – kizárólag a rendszergazda végezheti. A rendszergazdai feladatokat ellátja: Dobos István egyéni vállalkozó.
 
V.3. Az Adatkezelőnél üzembe helyezett számítógépeken csak előzetesen ellenőrzött és jogtiszta programok futhatnak. Az ellenőrzésnek az esetleges működést akadályozó hibák felderítésén túl ki kell térnie az adatvédelem kérdéskörére is. A feltárt hiányosságokról a program szállítóját írásban kell tájékoztatni. Hibás programot üzembe helyezni tilos. Szoftver telepítésére/frissítésére csak rendszergazda   jogosult;   a   tesztelést   a   felhasználó   és   a   rendszergazda   közösen   végzi.   Az adatbiztonsági (vírusellenőrzés, adatmentés) célú szoftverek beállításainak módosítása, működésük felfüggesztése még átmenetileg is tilos.
 
V.4. A számítógépek fizikai meghibásodása vagy rendellenes működése esetén az eszköz használatát fel kell függeszteni, és haladéktalanul értesíteni kell a rendszergazdát.
 
V.5. Bármilyen külső adathordozó eszköz (pendrive, külső winchester stb.) csatlakoztatása esetén a vírusvédelmi szoftver segítségével először ellenőrizni kell annak vírusmentességét. Amennyiben a használó fertőzött fájlt észlel, az eszköz használata tilos, és haladéktalanul értesíteni kell a rendszergazdát.
 
V.6. A bizalmas dokumentumokat csak az elnök engedélyével és csak akkor lehet a munkavégzés helyéről eltávolítani, ha azokra okvetlenül külső helyszínen van szükség. Az Adatkezelő informatikai eszközeiről programot, illetve adatállományokat másolni az otthoni munkavégzési célú másoláson és a biztonsági mentéseken kívül tilos.
 
V.7. Az Adatkezelő számítógépein internet-korlátozás nincs beállítva, ezért a felhasználók fokozott felelősséget viselnek az internethasználat során a jogszabályi előírások és az adatbiztonsági előírások betartásáért.
 
V.8.  Tilos  bizonytalan  eredetű  e-mailek  megnyitása,  illetve  az  internetről  bármilyen  szoftver telepítése. Probléma észlelése vagy rendellenes működés esetén az eszköz használatát fel kell függeszteni, és haladéktalanul értesíteni kell a rendszergazdát
 
V.9. Valamennyi számítógéphez – beleértve a szervert is – szünetmentes áramforrást kell használni, amely megvédi a berendezést a feszültségingadozásoktól, áramkimaradás esetén az adatvesztéstől.
 
V.10. A munkavállalók kötelesek a munkaidő végzetével számítógépüket és a kapcsolódó eszközöket kikapcsolni, a külső adathordozókat elzárni. Amennyiben munkaállomásukat a munkaidő alatt elhagyják, a munkavállalók kötelesek zárolni számítógépüket.
 
V.11.  A  szerver  adattartalmának  biztonsági  mentése  naponta  megtörténik,  ugyanakkor  a számítógépek munkavégzéshez szükséges adattartalmáról a munkavállalók kötelesek – legalább heti gyakorisággal biztonsági mentést végezni.
 
V.12. Az infokommunikációs rendszerbe csak az elnökkel előzetesen egyeztetett eszközök, szoftverek telepíthetőek. A rendszergazda jogosult minden olyan eszközt eltávolítani, amely nem felel meg a biztonsági elvárásoknak vagy nincs engedélyezve annak hálózatra csatlakoztatása.
 
V.13.  A  munkaállomás  elhagyása  esetére  kötelező  a  jelszóhoz  kötött  feloldású  képernyővédő
eszközök használata.
 
 
VI. Eljárás adatvédelmi incidens esetén
 
VI.1. Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az incidenst vagy annak nyomait megfelelően rögzíteni kell, és haladéktalanul tájékoztatni szükséges a bekövetkezett incidensről az adatvédelmi tisztviselőt  és  egyidejűleg  az  Adatkezelő  valamennyi  alkalmazottja  köteles  megtenni  a kárenyhítéshez, illetve a nyomok rögzítéséhez szükséges valamennyi intézkedést, így különösen adatok mentését, helyreállítását kérni az érintett szolgáltatóktól, álnevesítést vagy titkosítást kezdeményezni, az Adatkezelő által üzemeltetett kamerák felvételeit megvizsgálni. A jelen pont szerinti   kötelezettségek   az   adatfeldolgozót   is   terhelik   az   általa   kezelt   személyes   adatokkal kapcsolatos incidens esetén.
 
VI.2.  A  VI.1.  pont  szerinti  tájékoztatásnak  különösen  ki  kell  terjednie  az  adatvédelmi  incidens jellegére, az érintett személyes adatok körére, az érintettek számára, a károsodás, az esetleges illetéktelen hozzáférés súlyosságára, a további lehetséges következményekre és a szükséges további intézkedésekre. A tájékoztatással nem lehet arra figyelemmel késleltetni, hogy további információk szerzése szükséges.
 
VI.3. Az adatvédelmi tisztviselő haladéktalanul köteles részletesen megvizsgálni az adatvédelmi incidenst. Ennek során mindazon személyek, akikre a jelen szabályzat személyi hatálya kiterjed, kötelesek az adatvédelmi tisztviselő rendelkezésére állni a vizsgálat során és részletes információkat szolgáltatni.
 
VI.4. Az adatvédelmi tisztviselő az incidens bekövetkezésétől számított 36 órán belül – illetve amennyiben az incidensről való tudomásszerzésre csak később kerül sor, a tudomásszerzéstől számított 36 órán belül – köteles a jelen szabályzat melléklete szerinti jegyzőkönyv kitöltött és aláírt példányát szkennelve, elektronikus úton megküldeni az Adatkezelő elnöke részére vagy ennek lehetetlenülése esetén az incidensről más módon tájékoztatást adni.
 
VI. 5. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintettek jogaira és szabadságaira nézve, vagy az adatvédelmi hatóság így rendelkezik, az adatvédelmi tisztviselő az Adatkezelő operatív igazgatójának tájékoztatását követően – az operatív igazgató utasításai szerint – köteles haladéktalanul tájékoztatni az érintetteket az adatvédelmi incidens bekövetkezéséről. A tájékoztatásnak legalább a következőkre ki kell terjednie:
 
a)   az adatvédelmi incidens bekövetkezésének időpontja, körülményei;
b)   az incidens jellege (pl. fertőzés, hackertámadás, adathordozó elvesztése, stb. következtében adatok megsemmisülése, elvesztése, illetéktelen személyek számára hozzáférhetővé válása);
c) annak becslése, hogy incidens milyen következményekkel jár az érintettek jogaira, szabadságaira, milyen súlyos a bekövetkezett sérelem;
d)   a  kár  vagy  sérelem  orvoslására  vagy  elhárítására  tett  vagy  tenni  tervezett  intézkedések leírása;
 
VI.6.   A   VI.5.   pont   szerinti   tájékoztatást   tömör,   átlátható,   érthető   formában,   világosan   és közérthetően megfogalmazva kell megtenni. A tájékoztatás megtehető a jelen szabályzat mellékletét képező jegyzőkönyv megküldésével is. A tájékoztatás díjmentes.
 
VI.7. Nem kell az érintetteket tájékoztatni az adatvédelmi incidensről a következő esetekben:
 
a)    az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
b)    az Adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem áll fenn;
c)    a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket az
Adatkezelő honlapján kiadott közlemény útján kell tájékoztatni.
 
VI.8. Az incidensről – a jelen szabályzat mellékletét képező jegyzőkönyv használatával - a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot (NAIH) is értesíteni szükséges. A tájékoztatást, elektronikus úton szükséges megküldeni a NAIH email címére az incidens bekövetkezésétől számított
72 órán belül. A tájékoztatást az adatvédelmi tisztviselő teszi meg.
 
VI.9. Nem szükséges az incidens bejelentése a NAIH-hoz, amennyiben az incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal az érintettek jogaira és szabadságaira nézve.
 
VI.10. Amennyiben a VI.8. pont szerinti bejelentés nem történik meg 72 órán belül, a késedelmes bejelentéshez mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is. Ezen indokokról az adatvédelmi tisztviselő az Adatkezelő operatív igazgatójával előzetesen egyeztet.
 
 
 
VII. Az adatvédelmi tisztviselő jogállása és feladatai
 
 
VII.1. Az Adatkezelő az alkalmazottai közül - szakmai rátermettség – adatvédelmi tisztviselőt jelöl ki.
 
VII.2. Az Adatkezelő adatvédelmi tisztviselője: Matyék László
 
VII.3. Az Adatkezelő biztosítja, hogy az adatvédelmi tisztviselő a személyes adatok védelmével kapcsolatos összes ügybe megfelelő módon és időben bekapcsolódjon. Különösen be kell vonni az adatvédelmi tisztviselőt a személyes adatot érintő adatkezelések előkészítésébe, eljárásrendek kialakításába, szabályzatok megalkotásába.
 
VII.4. Az Adatkezelő biztosítja az adatvédelmi tisztviselő számára a feladatai ellátásához szükséges eszközöket, erőforrásokat.
 
VII.5. Az adatvédelmi tisztviselő közvetlenül az Adatkezelő operatív igazgatójának tartozik felelősséggel.
 
VII.6. Az adatvédelmi tisztviselő közvetlenül áll az érintettek rendelkezésére a személyes adatok kezelésével összefüggő kérdésekkel kapcsolatban.
 
VII.7. Az adatvédelmi tisztviselő nem tölthet be olyan pozíciót, amelyben munkáltatói jogot gyakorolna, vagy amely alapján adatkezeléssel járó tevékenység elhatározására, a feltételem megszabására jogosult.
 
VII.8. Az adatvédelmi tisztviselő feladatai a következők:
 
a)    tájékoztat és szakmai tanácsot ad az Adatkezelő vagy az Adatkezelővel szerződésben álló adatfeldolgozó részére az adatkezelési kötelezettségeikkel kapcsolatban;
b)    ellenőrzi az adatvédelmi rendelkezéseknek, továbbá a jelen szabályzatnak való megfelelést,
c)    kérésre szakmai tanácsot ad az adatvédelmi hatásvizsgálatra vonatkozóan, valamint nyomon követi a hatásvizsgálat elvégzését;
d)    együttműködik a NAIH munkatársaival a hatósági eljárásokban;
e)    az adatkezeléssel összefüggő ügyekben kapcsolattartó pontként szolgál a NAIH felé, valamint adott esetben bármely egyéb kérdésben konzultációt folytat vele.
 
VII.9. Az adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az adatvédelmi tisztviselőnek haladéktalanul biztosítania kell elérhetőségét az Adatkezelő számára.
 
 
 
VIII. Az ügyvezető intézkedései adatvédelmi incidens esetén
 
 
VIII.1.   Az   elnök   az   adatvédelmi   incidensről   való   tudomásszerzést   követően   haladéktalanul megvizsgálja az adatvédelmi tisztviselő bejelentését és szükség szerint további, késedelem nélküli tájékoztatást kér a munkavállalóktól, az adatfeldolgozótól.
 
VIII.2.  Az  elnök  kizárólagosan  jogosult  döntést  hozni  abban  a  kérdésben,  hogy  az  incidens körülményei, potenciális kockázatai alapján az érintettek tájékoztatása szükséges-e, illetve a NAIH- hoz való bejelentésre sor kerüljön-e. Ennek során az elnök köteles az incidens okozta kockázatokat alaposan, körültekintően mérlegelni.
 
VIII.3. Az elnök – az Adatkezelő jogos gazdasági érdekeit is figyelembe véve - határozza meg, hogy az érintettek tájékoztatására milyen módon kerüljön sor.
 
VIII.4. Adatvédelmi incidens esetén az elnök megtehet minden az adatkezelés biztonsága érdekében szükséges intézkedést, így különösen
 
a)   rendkívüli munkavégzést  rendelhet  el  a  kockázatok  csökkentése,  a  károk  elhárítása  vagy bekövetkezésük elkerülése és az érintettek jogai és adatainak védelme érdekében;
b)   az Adatkezelő székhelyének vagy a székhely egy részének lezárásáról, kiürítéséről dönthet,
lefoglalhatja a munkavégzéshez szükséges eszközöket;
c)   szükség esetén feljelentést tesz vagy bejelentéssel ér az illetékes hatósághoz;
d)   az adatfeldolgozó közreműködését kéri adatok helyreállításához, vagy a károk csökkentése, elkerülése érdekében.
 
 
IX. Az érintett jogai, kérései teljesítésének szabályai
 
IX.1. Az érintett jogai az alábbiak:
 
-      tájékoztatáshoz  való  jog:  Az  érintett  jogosult  arra,  hogy  adatainak  kezelésére  irányuló tevékenység megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjon az adatkezeléssel összefüggő információkról.
 
-      hozzáféréshez való jog:  Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a releváns információkhoz hozzáférést kapjon (adatkezelés célja, érintett személyes adatok, személyes adatok tárolásának időtartama, stb.)
 
-      helyesbítéshez és törléshez való jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó  személyes  adatokat,  az  adatkezelő  pedig  köteles  arra,  hogy  az  érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az érintett kifejezett hozzájárulását visszavonta, illetve az adatkezelés célja egyéb okból megszűnt.
 
-      az adatkezelés korlátozásához való jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza  az  adatkezelést,  ha  vitatja  a  személyes  adatok  pontosságát  (ez  esetben  a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát); az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.
 
-      személyes  adatok  helyesbítéséhez,  vagy  törléséhez,  illetve  az  adatkezelés  korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség: Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel.
 
-      adathordozhatósághoz való jog: Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.
 
 
-      tiltakozáshoz való jog:  Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében megvalósuló adatkezelése, illetve az adatkezelő, vagy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges adatkezelés ellen (a rendelet 6. cikk (1) bekezdésének e) vagy f) pontján alapuló adatkezelés), ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos  okok  indokolják,  amelyek  elsőbbséget  élveznek  az  érintett  érdekeivel,  jogaival  és
védelméhez kapcsolódnak.
 
 
-      automatizált döntéshozatal alóli mentesség joga: Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
 
 
-      panasztételhez és jogorvoslathoz való jog: Az érintett a GDPR 77. cikke alapján jogosult arra, hogy panaszt tegyen a felügyeleti hatóságnál ha az érintett megítélése szerint a rá vonatkozó személyes adatok kezelése megsérti a GDPR-t. Panasztételhez való jogát az érintett az alábbi elérhetőségeken gyakorolhatja:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság  cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c  Telefon: +36 (1) 391-1400;  Fax: +36 (1) 391-1410  www: http://www.naih.hu  e- mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
 
IX.2. Amennyiben az érintett gyakorolni kívánja a GDPR III. fejezetében meghatározott jogokat, az Adatkezelő késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül köteles – széles körben alkalmazott formátum (pl. word, excel) használatával - eleget tenni a jogszerű kérésnek.
 
IX.3. Amennyiben az Adatkezelő  az érintett kérését nem teljesíti, az elutasítás indokát meg kell jelölni, valamint fel kell hívni az érintett figyelmét a bírósági út igénybe vételének lehetőségére.
 
 
IX.4. Az Adatkezelő a jelen szabályzat mellékletét képező nyilvántartást vezeti az érintett kéréseiről, azok teljesítéséről, amely legalább a következőket tartalmazza:
 
a)   Az érintett neve, kapcsolati adatai;
b)   A kérelem tárgya;
c)   A kérelem beérkezésének ideje és teljesítésének ideje;
d)   A kérelem teljesítésének formátuma;
e)   Elutasítás esetén az elutasítás indoka;
f)    Az Adatkezelő megjegyzései, különösen.
 
IX.5. A kérelmet díjmentesen kell teljesíteni. Költségtérítést akkor lehet megállapítani, ha a kérelem teljesítése aránytalan megterhelést jelentene az Adatkezelő számára, illetve az visszaélésszerű.
 
IX.6. A nyilvánvalóan visszaélésszerű kérelem teljesítése megtagadható.
 
 
X. Az adatok megismerésére jogosultak köre
 
X.1. A személyes adatokat az Adatkezelő vonatkozó adatkezelési célhoz kapcsolódó hozzáférési jogosultságokkal rendelkező munkavállalói, illetve az Adatkezelő részére szolgáltatási szerződések alapján adatfeldolgozási tevékenységet végző személyek, szervezetek ismerhetik meg, az Adatkezelő által meghatározott terjedelemben és a tevékenységük végzéséhez szükséges mértékben.

X.2. (2) Az Adatkezelő által igénybevett, a személyes adatok megismerésére jogosult adatfeldolgozók
felsorolása:
 
CÉGNÉV: Polgár Istvánné Ev
SZÉKHELY: 8660 Tab Dózsa Gy u.
CÉGJEGYZÉKSZÁM:
ADÓSZÁM:
TEVÉKENYSÉG: könyvelési feladatok ellátása
 
 CÉGNÉV: Miavecz Sándor Ev
 SZÉKHELY: 8660 Tab
 CÉGJEGYZÉKSZÁM:
 ADÓSZÁM: 21105083-2-07
 TEVÉKENYSÉG: könyvvizsgálói tevékenység.
 
 
XI. Hatályba léptető és egyéb rendelkezések
 
 XI.1. A jelen szabályzat 2018. május 25. napján lép hatályba.
 
XI.2.  A  jelen  szabályzatban  nem  szabályozott  kérdésekben  a  GDPR-t  és  a  hatályos  magyar  jog szabályait szükséges alkalmazni.
 
XI.3. A jelen szabályzatot az Adatkezelő köteles szükség szerint, de legalább kétévente felülvizsgálni. Az esetleges módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szabályzatot megfelelően nyilvánosságra kell hozni és külön közölni kell mindazokkal, akikre vonatkozóan kötelezettséget állapít meg.
 
XI.4. A jelen szabályzat felülvizsgálata során az adatvédelmi tisztviselő véleményét ki kell kérni, azt dokumentálni szükséges.
 
   
Tab, 2018. 05. 25.
 Halászi János
 ügyvezető
 Koppány-völgye Tanuszoda Üzemeltető Kft


Ingyenes honlapkészítő

Ez a weboldal a www.oldalunk.hu honlapkészítővel készült. | Adatvédelmi tájékoztató